Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e74t75r 60H98á71l41a 6724546175106

Docela se děsím toho "levičák/liberál", neboť dle mého chápání jdou tyto vlastnosti proti sobě. 

V dnešní společnosti vzniká zásadní rozpor v tom, že oddělujeme svobody občanské od ekonomických, často různí "intelektuálové" hlásají "svoboda člověka je hrozně důležitá" a vzápětí regulují, zakazují, přikazují...

Pokud svoboda, volnost (liberalismus), pak všude. Jde o princip. Nemůžete zároveň věřit ve svobodu a souhlasit se státními (levicovými) regulacemi. To ukazuje vnitřní rozpolcenost, že vaše názory nevychází z žádné úvahy a jsou pouze přejaté. Vlastní úvahou byste totiž v analogických situacích nemohl dospět k diametrálně odlišným závěrům.

0/−1
29.7.2014 16:47

M40o63j88m29í31r 26R85o73d61e15n 6906735115807

Sebastiene, přidám jedno poznání proč se vlastně společnost točí v kruhu a projektuje sebe na vše. Člověk se narodí s prázdným mozkem a musí si vytvořit denní vědomí a osobnost a to díky interakci s okolím, zkušeností.

Tím se vlastně postaví do pomyslného středu který vše přijímá a hodnotí. Aby překročil toto "stigma" a poznal přirozenou podstatu všeho kolem ve svých rovinách a vlastně i svoji podstatu je potřeba, aby v první fázi poznal a pochopil jak pracuje mozek a smysly. Následně se naučil přejít z pomyslného středu do vnějšího kruhu a učil se poznávat celé prostředí, nejen lidské, ale i planety, vesmíru. 

Je to nesmírně náročná cesta, ale pak je zde poznání o přirozeném pozadí všeho v jejich rovinách a následně pak z vnějšího kruhu  pochopí smysl a zákony a principy středu - člověka.

Člověk navíc neumí pracovat s kontinuem, ale v rámci škatulkování, tím to ještě více vyjednocuje a dává vlastní smysl.

Většina vědeckého poznání i poznání myslitelů si nese toto stigma a lidský svět se pořád točí v kruhu, ve svém středu a je upřený na sebe a sám sebe se snaží napravovat a řešit, ale nikdy se mu to vlastně nepodaří ... .

0/−1
29.7.2014 7:21

P39e19t23r 59S34k48á50c75e20l 6394409759

Geny mají roli, ale hlavní je napěstovat si sebedůvěru a potom dát ve volbách důvěru. Nejlépe straně se zdravým rozumem - více na www.stranazdravehorozumu.cz a/nebo jiné slušné straně.

0/−1
28.7.2014 22:47
Foto

F51r16a17n68t79i92š34e59k 53K70š79í76r 2119406985

Buď jsem pro svobodu a nebo pro ni nejsem.  Žádné jiné rozdělení není.   Osa je tedy svoboda - otroctví.

+1/−1
28.7.2014 19:25

M31o50j98m56í11r 73R78o68d61e27n 6236305685587

Osa je společnost - osobnost - osvícení;-)

0/−1
28.7.2014 19:30
Foto

F64r53a58n87t54i74š79e66k 91K34š96í48r 2509376685

To vaše rozdělení nevyplývá z lidské přirozenosti.

0/−1
28.7.2014 20:31
Foto

M39a45r57t92i48n 29P34e21š81e39k 7121718464545

Takže,  všichni co nesdílí tu vaší svobodu, jsou otroci?

0/−1
28.7.2014 19:32
Foto

F51r65a71n65t11i88š27e30k 87K55š65í29r 2649586735

Tu mojí svobodu?   Mě je jedno, kde na té ose,  svoboda - otroctví chcete být vy. Já jen vím, kde chci být já.

0/−1
28.7.2014 20:29
Foto

M58a61r32t51i10n 32P80e64š36e30k 7391408414755

Svoboda jako pojem není univerzální, jinak ji vidíte vy jinak ji vidím já. To co vy už můžete považovat za otroctví já můžu považovat za svobodu a naopak.

0/−1
28.7.2014 20:35
Foto

F58r52a12n42t21i50š68e35k 82K49š47í51r 2199576125

Stačí jediná úroveň svobody a tou je absence násilí vůči nenásilným jednotlivcům.

+1/−1
28.7.2014 23:15
Foto

M37a28r63t75i47n 32P77e78š30e46k 7321698104445

To vám, proti násilníkovy není nic platné i dříve nenásilný člověk může použít násilí, když má pocit, že je v právu.

0/−1
28.7.2014 23:20
Foto

F45r71a57n84t53i39š12e62k 86K53š17í14r 2339776825

S vámi je velmi těžká domluva.  Já nejsem naivní, abych nevěděl, že ve společnosti se vždy vyskytnou jednotlivci, kteří budou páchat násilí.  Já mluvím o  jiném násilí.  Například o tom, že vám nikdo nezakáže vyrábět, nebo pěstovat co budete chtít a prodávat to komu budete chtít. Že si na svých pozemcích budete moc vystavět co chcete a jak chcete atd.

+1/−1
28.7.2014 23:49

P13e57t22r 33S62k98á11c74e64l 6934529799

Souhlasím s Vámi, ale i T.G.Masaryk, a to byl nějaký demokrat, říkal, že máme kolem sebe jen metr svobody. Vyzkoušejte si to, hned ráno při cestě do zaměstnání. A i ten metr nám vezmou nastřelením čipů...R^

0/−1
28.7.2014 22:46
Foto

F73r80a94n88t80i67š89e47k 76K89š66í64r 2279106735

T.G.Masaryk byl etatista a etatisté neznají nic jiného, než brát lidem svobodu.

+1/−1
28.7.2014 23:18

J41a19n 67P42a98v98e95l 8263882198456

Pan Kšír má velice černobílé vidění světa. Debata v tomto ohledu s ním nemá moc cenu.

0/−1
28.7.2014 21:39
Foto

F47r45a43n95t92i90š11e59k 38K80š90í64r 2359466435

Možná to bude tím, že já si pojem Svobody dovedu definovat, kdežto vy ne.

+2/−1
28.7.2014 23:13

J40a15n 23P90a57v16e61l 8343692658956

Já si zase dokážu definovat pojem černobílého či extrémistického vidění světa. Což jsem bohužel dost často nepřátelé svobody

0/−2
29.7.2014 10:42
Foto

M61a53r79t77i63n 16P78e45š30e53k 7131808954745

Politologického hlediska je to to polické rozložení nesmyslné. Jelikož základní rozdělení je socialismus-liberalismus-konzervatismus.

0/−2
28.7.2014 18:07

J63a67n 71P91a49v54e42l 8953642688896

V článku je jedna obrovská chyba, kvůli které jsem to přeskákal. Nemělo to totiž vypovídající hodnotu. Pravičák/=konzervativec a levičák/=liberál. Nevím jestli mluví o pravici a levici či konzervatismu a liberalismu.

+1/0
28.7.2014 17:19
Foto

S13e96b60a38s84t21i73a40n 96C39h56u78m 3596261830842

to záleží na výzkumu, některé výzkumy pracovaly s osou liberalismus/konzervatismus, některé levice/pravice - a ve většině článků se pak ukázaly spojitosti na obou osách tak moc, že jsem zvolil takovýhle zápis. Osobně s rozdělením na levici a pravici nebo konzervativní/liberální směr nesouhlasím vůbec, bral jsem to jako ústupek konvenci.

0/−1
28.7.2014 17:22

J89a26n 89P36a34v26e25l 8933482898416

Hm, jenže kam pak zařadíte liberálního pravičáka? Nebo konzervativního levičáka?

+1/0
28.7.2014 17:24
Foto

S30e20b62a64s88t21i86a60n 18C27h16u44m 3426391490982

proto s tímhle rozdělením nesouhlasím a byl to ústupek - je to nepřesné a myslím si že nepraktické rozdělování

0/−1
28.7.2014 17:35
Foto

S45e17b88a21s74t64i68a52n 79C74h42u64m 3866811660892

Pane Roden, musím s vámi zásadně nesouhlasit - odkázal jste levicový přístup do role instinktivního a živočišného stylu "netvůrčí většiny" a pravicový přístup vyzdvihujete jako "rozvinutější" a určení nosnému jádru společnosti.

Doporučuji se podívat na samotné výzkumy. Oba přístupy jsou rozšířeny společensky na všech úrovních a zasahují jak do základních a živočišných rozměrů člověka, tak do "vyšších" jako je etika a morálka. Navíc jde o tendence a nikoliv o jasné rozdělení.

Stejně tak oba přístupy mohou vyústit v agresi, manipulaci a podobně. Nelze jednoznačně říct že jeden je nižší a jeden vyšší.

Stejně jako vy ale věřím, že oba přístupy mají možnost dosáhnout na určité duchovní vědomí a schopnost s otevřenou myslí vnímat složitost věcí. Jen bych jeden neodsuzoval vůči druhému.

0/0
28.7.2014 16:51

M94o78j53m29í43r 73R67o66d71e65n 6756665825807

Tohle je ale ze života i realita. Duchovní vědomí je počin sociálního vědomí, je to projekce svého stavu a roviny z které pocházím a vnímám jako statut na vyšší princip. Slunce je taky jen jedno, ale jiné je na rovníku, jiné je ráno v noci není ... . Je to o pozici ... .

Duševní vědomí přináší osvobození ze sociální a instinktivní roviny a vytvoření vlastní osobnosti, díky vzdělání, učením se z chyb a určitého tahu, který přináší postupné hlubší objevování řádu a zákonitosti ve všem, tak že už zde není personalita a je zde úsvit nového vědomí, tzv, nadvědomí jež vnímá vše kontinuálně to co my vnímáme rozdělené časem i prostorem, přitom v realitě to neexistuje.

Zde je to za architekturou mozku, který vytváří denní vědomí na základě smyslů a vypracování programů k vjemům a práci s nimi. Přední mozkové laloky odpovídají přechodu lidského sociálního živočicha v duševní osobnost.

0/0
28.7.2014 17:01
Foto

S56e96b83a26s78t86i59a78n 65C64h50u20m 3846231780322

Ale přední mozek má přeci každý člověk, nevidím důvod to takhle brutálně kategorizovat.

0/0
28.7.2014 17:36

M73o36j60m26í48r 63R85o29d65e71n 6486315485197

Má, ale pointa je někde jinde, zde se tvoří duševní vědomí jež je postupem času altruistické. Zde je to obdobně jako se svaly pokud se trénují tak jsou silné. Jinak řečeno u většiny je jeho kapacita nevyužitá ale je připravená se rozvíjet.

0/0
28.7.2014 17:58

M88o11j68m97í28r 45R80o69d12e79n 6406265225877

Mně učil život, poznal jste někdy jak funguje mozek, poznal jste přechod na instinktivní vědomí, mohl jste někdy zažít stav kdy stojíte sám nad sebou a pochopit to co je rozdělené do škatulek, řasu, formy, stavu vnímat spojitě.

Zažil jste někdy prozření co utváří váš život a jeho řád a stav a mohl je překonat. Zažil jste jak si vlastně stojí náš lidský druh v rámci, přírody a planety. Zde má úplně jinou roli. Proč Arabský svět není schopen pojmout naši civilizaci, odpovídá kmenovému životu v poušti a nehostinné krajině.

Jaký je rozdíl mezi Evropou a Ruskem ? Evropa je založena na nerovnováze moci, kdy zde bylo rozdělení na vládce - císař, duchovní - papež, šlechta, měšťanstvo a poddaný. V Itálii ve 15 století vznikl dnešní bankovní systém a účetnictví, 1 průmyslová revoluce - voda, v Anglii zase parlamentní systém a 2 průmyslová revoluce, Francie občanství a demokracie. Rusko šlo tzv. byzantskou cestou, kde moc světská a duchovní moc je v jedněch rukou absolutního vládce. Rusko je rozděleno na otčín- vládce- rodina (vlast) - občané děti, bez silného vládce a vedení ztrácejí pevnou půdu pod nohami. Proč je Latinská Amerika tak sociální. Čína  jde stále v kruhu, Indie zde je kastovní systém. Jaké stopy nese náboženství, archetyp rodiny a rituály. Co dělají kněží obřady opět mají svoji odpověď v sociální přirozené podstatě člověka.

Uchopil jste někdy fenomén planety kde muselo projít bezpočtu geologických epoch a změn, tak aby se utvořila správná geologická i klimatická konstelace jež vytvoří vhodné podmínky pro náš druh. Uchopil jste fenomén naší planety jež je položen na neustálých změn podmínek. Jak planeta reguluje klima, pomocí sopek a oceánů.Živelnost naší planety může v rámci klimatu smést celé města, v rámci geologie - výbuch sopek celé státy, v rámci života celé společenstva, epidemie moru. Slunce má taky velký vliv. S tímto odstupem a vložení veličin jinak vnímáte duchovnost a lidský svět, jehož existence vůči planetě je jen v rámci jedné minuty ... .

0/0
28.7.2014 17:55

M78o32j87m53í87r 49R91o48d16e65n 6416925205647

Jednou pokud zažijete pravé osvícení je vlastně nesmysl, je to jako kdyby školák 5 třídy tvrdil že život pochází z neviditelných spor ve vzduchu které vyklíčí a to profesoru na střední škole, který už ví že za tím je DNA. Profesor se taky musel učit než to vše pochopil a vlastně došel taktéž osvícení.

Slyšel jste někdy o DNA duševnosti a duše ...

0/0
28.7.2014 17:55

M60o16j47m37í39r 56R75o48d50e86n 6946425505137

To je k duchovnosti.

0/0
28.7.2014 18:00

M34o79j85m32í50r 96R50o42d83e93n 6426985265507

Je to o dvou rovinách. Základní živočišná rovina jež generuje instinktivní a rozvinutější sociální vědomí.

Právě sociální vědomí, instinkty mají odpovědnost za příklon k levicovým hodnotám. Je to to co dělá člověka člověkem, jeho projevy jsou, sobeckost, agresivita, vlastnictví to instinktivní vědomí, sociální je rodina, kmen, společnost, sdílení společných prostředků, hierarchie. ochranářství, manipulace, péče, náboženství, války, agrese o proti jiným skupinám.

Člověk má ale predispozice k duševnímu vědomí, duševenství jež transformuje duálnost a tvrdost mužského a ženského principu v jeden spojující na intelektuální a intuitivní rovině, je to hlubší a sofistikovanější chápání všeho, poznávání řádu, hodnot a z něhož vychází i morálka, svědomí altruismus.

To lze přiřadit k pravici, neboť jedinec zde stvořil nějaké hodnoty a ví co za nimi stoji, než v nižší rovině kde je sdílí a je vlastně majetkem skupiny a společnosti, což je hodně levicové.

Společnost navíc funguje jako pyramida kde je zde netvůrčí většina na sociálním vědomí a pak menšina jež vytváří tvůrčí a nosné jádro společnosti.

0/−1
28.7.2014 16:14



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.