Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e27t43r 60L14u31k83e12š 6863871

O náboženský konflikt jde ze všeho nejméně. Oceňuji snahu, nicméně by to chtělo trochu hlubší pochopení příčin a následků. Bez toho žádný "nový pohled" nevznikne (viz název článku) a řešení se už vůbec nedoberete. Na konci článku máte odkaz na internetové stránky, které jste použil. Letmo jsem je projel. Články různé kvality, útržky dějů, občas úplné koniny. Prostě Internet. O podstatě konfliktu se daleko víc dozvíte z "normální literatury". Dovolím si doporučit knihu Ó Jeruzaléme! (Larry Collins/Dominique Lapierre). Je napsaná reportážním stylem a naprosto skvěle, což je u zmíněné autorské dvojice ostatně pravidlem. Jestli v ní něco chybí, tak černobílý pohled na historii konfliktu. Řeší první ozbrojenou konfrontaci a děje, které předcházely založení státu Izrael.

+1/0
30.7.2014 21:58

J86i10ř96í 45Ř63e49z40n52í76k 7724625388469

Náboženský konflikt, aby byl řešitelný, musí být převeden na pozemský konflikt o území.

0/0
30.7.2014 20:53

J69i42ř33í 38S70v28o46b14o95d73a 9765278673376

Na Vašem článku lze pochválit minimálně to, že je za ním vidět hluboký zájem o problematiku.

Ovšem kritizovat lze závěr Vaší úvahy. Říkáte například, že "nelze se jednoznačně postavit na jednu nebo druhou stranu".

Jinými slovy vlastně říkáte, že nikdo nemá pravdu, na ničí straně není spravedlnost a nikdo není v právu. Tento "neutrální" přístup je charakteristický pro mnoho tzv. mírotvorců v současnosti i v minulosti. Ale takový názor by mohl vyslovit i kámen u cesty. Představte si, kdyby takový přístup zaujali soudci a prohlásili například, že odškodnění náleží obětem zločinu, ale zároveň odškodníme i zločince, abychom náhodou někomu neukřivdili. Má to smysl?

Hovoříte tady o nutnosti "nového pohledu" a charakterizujete ho takto: "Nestačí demonstrovat proti izraelské okupaci a nestačí ani demonstrovat na podporu Izraele". Následně hovoříte o tom, že "obě strany konfliktu jsou prodchnuty neschopností podívat se do budoucnosti..." Jinými slovy - sám sebe stavíte do role spravedlivého, který se narozdíl od znepřátelených stran dokáže podívat do budoucnosti, ale zároveň se nedokáže k žádné straně přiklonit. Jde to dohromady? Přitom je zřejmé, že když Izraelci přestanou bojovat, tak zároveň přestanou existovat a stanou se obětí masakru, jaký si ani nedokážu představit. Ale když přestanou bojovat palestinští Arabové, tak co se stane? Ztratí národní identitu? Těžko - v moři mnoha desítek milionů Arabů. Ztratí domovy? Proč? Státu Izrael snad vadí občané, kteří platí daně?

"Mírotvorci", kteří před druhou světovou válkou sepisovali Mnichovskou dohodu, chtěli vyhovět Hitlerovi i světovému míru. A víme jak to dopadlo...

0/0
30.7.2014 20:02

J57i68ř47í 93Ř71e23z61n23í95k 7534845818339

Většinu obyvatel Gazy tvoří nuceně vysídlení Arabové po r. 1948 z území, které patřilo jim. Proč by právě oni měli být obětí židovské touhy po Velkém  Izraeli? Navíc když ta vlastnická práva jim garantovala OSN. Na rozdíl od sudetských Němců.

0/0
31.7.2014 4:36

J28i83ř89í 45S62v77o87b95o90d71a 9975558413686

V roce 2006 se Izraelci jednostranně stáhli z Gazy. Lehce se o tom zmínil i autor článku. Tyto osady zde existovaly prokazatelně již nejméně od konce 19. století.

Typicky jde o soubor osad znýmých jako Guš Katif. Byla to aglomerace zemědělských podniků s ročním obratem 200 milionů dolarů a oblast se podílela celými 15 % na zemědělském exportu Izraele. Izrael se vzdal aktiv ve výši 23 miliard dolarů (!) a vystěhoval z Gazy přes osm tisíc svých lidí. A nejen to. Izraelci přijali nabídku Nadace pro ekonomickou spolupráci Evropské unie, aby oblast byla předána palestinským Arabům, kteří měli na tomto území hospodařit. Aby bylo jasno o co jde – Izraelci souhlasili, že svůj prosperující podnik předají nepřátelům. Tak se snad projevuje "židovská touhla po Velkém Izraeli"? Evropská unie investovala do předání tohoto území miliony euro. Výsledek? Během několika hodin po předání do oblasti vtrhly tisíce Palestinců, rozmlátili tisíc skleníků a do někalika dnů vyrabovali a zničli celou oblast, synagogy vypálili, komunitní centra (knihovny, školy, nemocnice) proměnili v trosky a více než čtyřem tisícům svých arabských spoluobčanů vzali práci. V tom je vidět fatálně odlišný způsob myšlení, kdy agrese palestinských Arabů převažuje nad každým pokusem o smír.

Navíc – palestinští Arabové (respektive Arabové jako celek) zřízení dvou států na Britském mandátním území odmítli. Vznikl židovského státu byl pro ně nepřijatelný. Okolní arabské země dokonce odmítaly i vznik nějakého arabského státu, protože si prostě chtěli toto území rozdělit mezi sebou. Arabové nemohli dokonce navázat ani na nějaký historický arabský stát v této oblasti, protože zde místní Arabové žádný nikdy nezaložili. Arabové žijí v Gaze od roku 637, kdy zde muslimský dobyvatel Abú Bakr zcela vyhubil původní samařské, křesťanské (koptské) a židovské obyvatelstvo.

0/0
31.7.2014 10:02

J51i82ř13í 32S67v45o81b12o94d18a 9355678663336

Promiňte prosím gramatické chyby.

0/0
31.7.2014 10:06

V18i28k36t84o85r 45Š22e85d22i83v40ý 8646891490606

Všechny podobné úvahy opomíjejí jeden zásadní rozdíl. 

-

Arabové začali mnoho válek, všechny prohráli, nebyla to pro ně ale nijak kritická porážka. Izrael obsadil pouze ta území, která potřeboval k zajištění obrany a nesnažil se o totální likvidaci protivníka. 

Vojenská porážka izraelské armády by proti tomu měla pro Židy mnohem horší důsledky, ustoupit by nebylo kam, teroristů toužících po zahnání Židů do moře je až příliš mnoho. 

Izrael si nemůže dovolit porážku ani jedinou.

+3/0
30.7.2014 18:35
Foto

S77e74b95a25s81t92i71a23n 49C62h23u87m 3456801940372

To uznávám, situace Izraele je velmi složitá a riskantní - ale i kdyby došlo k nějaké krizi, věřím že by se mu dostalo pomoci západních států. Pořád si tedy myslím, že je v pozici síly.

0/0
30.7.2014 18:42

V37i19k30t72o82r 53Š70e69d55i32v39ý 8966901480376

Těch západních států, které cpou miliardy do Gazy, přestože vědí, že podstatná část poslouží přímé podpoře terorismu. Těch západních států, které na vlastním území ustupují arabským emigrantům, jako kdyby to byli vítězní dobyvatelé?

:-(   

Na takovém předpokladu opravdu nelze založit obrannou strategii.

+1/0
30.7.2014 18:52
Foto

S80e91b62a43s39t59i71a50n 51C25h56u23m 3456321310342

To máte pravdu, strategii rozhodně ne - ale zároveň bych se jakožto čtvrtá největší armáda na světě netvářil nějak zásadně ublíženě.

0/0
30.7.2014 19:33

J49i40ř87í 12K36i79n28d86l 2948317353557

Dovolím si přidat jeden výrok, který jsem opsal a jedná se výrokZahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO v rozhovoru poskytnutém holandskýmnovinám Trau,  "Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státuje pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za našiarabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci,Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze zpolitických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychomjako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního'palestinského národa'. Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hraniceminemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohunepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednouprosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme jis Jordánskem."

+2/0
30.7.2014 18:25

J36i69ř42í 26Ř57e24z85n16í53k 7284605968779

NAPROSTO IRELEVANTNÍ

0/−2
30.7.2014 20:45
Foto

J79i30ř67í 95Š57a34f32r10á15n56e59k 2604345546

Nemyslím.

0/0
1.8.2014 19:09
Foto

M44i56c44h37a45l 94K25o54t24y96k 4862183456278

Vaší nesrovnatelnou výhodou je možnost teoretického posuzování reálného světa, které Vám umožňuje docházet k závěrům, které nebudou nikdy podrobeny praktické zkoušce. Mohu Vás ujistit, že, pakliže by jste musel situaci posoudit přímo na místě, tak by se Vaše argumentace diametrálně změnila. Zvláště pak, kdyby jste musel také za rozhodnutí vycházející z Vaší argumentace nést odpovědnost.

0/0
30.7.2014 18:24

V94á22c36l14a58v 42K47r66á37l 4343775302134

Já osobně oceňuju článek pana Chuma, přestože mně prvotně dost nadzvedl. Ale nakonec jsem si jej přečetl a musím konstatovat, že přestože se zásadné mýlí, tak alespoň klade otázky a nad problémem přemýšlí. To je rozdíl mezi ním a například Janem Cemperem, který jen kopíruje bláboly z internetu.

+3/0
30.7.2014 17:54

V69á36c68l97a62v 61K61r42á82l 4143615492114

Omlouvám se ale přestal jsem číst v okamžiku, kdy jste napsal, že slovo okupace v případě Gazy je správné. Pokud toto tvrdíte, tak se k vám nedoneslo, že Israel opustil Gazu už v roce 2005, to znamená že jí neokupuje.

+5/0
30.7.2014 17:17
Foto

S83e15b22a81s59t47i23a63n 86C61h47u33m 3296941770952

Pane Král dočtěte to prosím pokud vám to stojí za reakci do diskuse. V roce 2005 sice Izrael stáhl pozemní síly, ale jak tedy vysvětlíte administrativní kontrolu pohybu obyvatel, penět, humanitární pomoci a energie? A jak vysvětlíte a nazvete vojenskou kontrolu hranic, pobřeží a vzdušného prostoru? To je přeci stále okupace podle definice, že nestojí v ulicích každý den vojáci a nejezdí merkavy je jen formalita.

+1/0
30.7.2014 17:21

V88á17c12l67a74v 21K83r86á37l 4883545822654

Ne, to není okupace, to je blokáda. A ta se děje na základě teroristických útoků z Gazy vůči Israeli. Mimochodem, píšete o uzavřených hranicích. Proč nezmíníte, že rovněž s Egyptem má Gaza hranice uzavřeny, pouze čas od času se otevřou z humanitárních důvodů. Proč nezmíníte, že energie, voda, charita, to vše proudí i dnes do Gazy z Israele? Proč nezmíníte, že když existovala možnost, že se Gaza vrátí zpět Egyptu, tento tuto možnost s díky odmítl?

+6/0
30.7.2014 17:30
Foto

S62e38b31a51s18t40i63a60n 24C51h27u82m 3886151490172

O možnosti návratu k Egyptu jsem příliš nečetl, to uznávám. O rozhodnutí Egypta uzavřít hranice vím a přijde mi celkem nesmyslné. Je ale nutné uznat, že když vám nad hlavou létají stíhačky, jste přeci na okupovaném území, nebo ne? Chápu, že je to kontroverzní označení, ale nenapadá mě jiné. Že jde ze strany Izraele o obranu před útoky extremistů samozřejmě chápu, ale je to obrana prováděná okupací - nevidím důvod ji nazývat jinak. Okupace je definována jako praktická kontrola ozbrojenými silami jiného státu, což si myslím platí vzhledem k pozici Izraele v Gaze doslovně.

+1/0
30.7.2014 17:36

V59á39c41l65a63v 86K24r54á46l 4423195922384

Ne, opravdu se pletete. Co se týče Egypta, tam je uzavřeni hranic naprosto logickým krokem, protože pokud se seznámíte s tím, co se děje na Egyptské straně hranice, v této oblasti, pak vám bude jasno. Zbraně do Gazy proudí právě tudy. Pomocí tunelů. Oblast je pod kontrolou teroristických band a jsou časté případy, kdy egyptští pohraničníci jsou vražděni.

Zpět k blokádě. Israel k ní přistoupil poté, co nebylo jinou cestou možné zabránit zásobování Hamásu zbraněmi z Iránu a Libanonu. Tyto zbraně a sebevražední útočníci byli přímou hrozbou pro bezpečnost země. Mimochodem, součástí blokády bylo například omezení dodávek cementu do Gazy, Jakmile Israel toto omezení uvolníl, máte nyní možnost vidět následky. Namísto škol a veřejných budov byly budovány tunely. Nenechte se mýlit. Obyvatelé Gazy nežijí v chudobě a nuzotě díky oné blokádě. Ta je jen omezuje a hlavně komplikuje život Hamasu. Humatinární problémy, které obyvatelé Gazy mají, ty jsou dílem Hamasu, protože ten má přístup k penězům, které tam proudí z USA, EU, Australie, Japonska, Saudské Arabie, Kataru a dalších zemí. A jsou to miliardy dolarů, za které by bylo možné vybudovat v oblasti nový Singapur, jak palestinská vláda slibovala v roce 2006

+6/0
30.7.2014 17:45

J94i31ř57í 67K79i30n98d18l 2128767853477

Pane Chume, který stát Izrael okupuje ?

+2/0
30.7.2014 17:46

J50i90ř31í 77Ř46e30z38n25í51k 7104975508169

území Státu PALESTINA.

0/−5
30.7.2014 18:05

J96i71ř96í 54K66i84n56d94l 2348307343297

Takový stát neeistoval a neexistuje:-)

+3/0
30.7.2014 18:26

J18i51ř36í 64Ř78e26z54n85í60k 7854915278709

Je Vaší povinností jako člena OSN ho vytvořit.

0/0
30.7.2014 20:46
Foto

M59a58r11t28i52n 38P30e10š66e94k 7781248494865

Povinností? Ani v OSN nikdo nemůže nikoho nutit, koho má svrchovaný stát uznat.

+1/0
30.7.2014 21:03

J70i17ř14í 54Ř66e10z52n27í22k 7864885868309

Když nám tu povinnost holt v tom OSN odhlasoval, a nejenom odhlasoval Jan Masaryk. Co se doma uvaří, to se doma sní.

0/0
31.7.2014 4:40
Foto

M80a95r29t46i84n 15P36e95š34e96k 7931158774955

Jestli máte na mysli rezoluci č. 181, tak OSN v ní dála možnost vytvořit dvěma státům (to přijala jen jedna strana), není povinností žádného člena, aby musel takový stát vytvořit.

0/0
31.7.2014 9:08

J97i17ř83í 40Ř84e63z76n67í25k 7524815478609

Jáká možnost návratu, Egypt podepsal chartumskou deklaraci.

0/0
30.7.2014 18:04

J70i16ř40í 87K41i63n51d98l 2288707743427

Pane Chume, vysvětlení kontroly humanitární pomoci ze strany Izraele je jednoduché jako facka. Kontrola je prováděná z důvodu, aby se zabránilo pašování zbraní. Kontrola hranic je z důvodu, aby se zabránilo pronikání teroristů na území státu Izraele. Z Gazy do Izraele ( pokud není válka) dojíždí denně 150 tisích  pracovníků. Izrael ekonomicky podporuje Gazu do té míry, že by se bez jeho pomoci by se ekonomika Gazy zhroutila. 90 procent elektrické energie do Gazy jde z Izraele za tu Gaza neplatí ani haléř. Stejně tak dodávky vody. Ty nejsou přerušeny ani během operace Izraele. Když v současné době Izraelské ozbrojení síly neúmyslně přerušily dodávku elektrické energie, byla okamžitě porucha odstraněna. Tady nejde v žádném případě o náboženský konflit. Konflikt je veden za účelem zničit stát Izrael.

+4/0
30.7.2014 17:45
Foto

S38e43b60a74s81t16i59a60n 32C56h28u15m 3126571110652

Pane Král a pane Kindl, mně se zdá že se mě snažíte nějak obvinit z neoprávněné kritiky Izraele. Zkusím nějak reagovat, doufám že se nám podaří to uvést na pravou míru.

"Co se týče Egypta, tam je uzavřeni hranic naprosto logickým krokem, protože pokud se seznámíte s tím, co se děje na Egyptské straně hranice, v této oblasti, pak vám bude jasno. Zbraně do Gazy proudí právě tudy. Pomocí tunelů. Oblast je pod kontrolou teroristických band a jsou časté případy, kdy egyptští pohraničníci jsou vražděni." -- Egypt co jsem naposledy četl podle většiny zdrojů naopak hranici ozbrojil a uzavřel, dokonce použil tanky. Tunely míří do Gazy ze všech stran, nějak extrémně bych egyptskou stranu neobviňoval. Ale nevím o tom dost a upřímně Egypt není tématem článku. Pošlete kdyžtak zdroje, rád se na ně podívám a situaci se pokusím pochopit.

S tvrzeními "Obyvatelé Gazy nežijí v chudobě a nuzotě díky oné blokádě. Humatinární problémy, které obyvatelé Gazy mají, ty jsou dílem Hamasu, protože ten má přístup k penězům..." naprosto souhlasí. Obrovský podíl na zoufalé situaci Hamás, ale přesto platí, že Izrael blokuje přísun mnoha materiálů, zvlášť v případě léků a solárních panelů je to dost nechutné.

"Kontrola je prováděná z důvodu, aby se zabránilo pašování zbraní. " -- naprosto souhlasím, ale humanitární pomoc je ze strategických důvodů omezována i poté, co ji zkontrolují.

"Z Gazy do Izraele ( pokud není válka) dojíždí denně 150 tisích  pracovníků. Izrael ekonomicky podporuje Gazu do té míry, že by se bez jeho pomoci by se ekonomika Gazy zhroutila. 90 procent elektrické energie do Gazy jde z Izraele za tu Gaza neplatí ani haléř." -- nevím co je na tomhle tvrzení tak zásadního. Izrael má čtvrtou nejsilnější armádu na světě a podporu USA.

"Tady nejde v žádném případě o náboženský konflit. Konflikt je veden za účelem zničit stát Izrael." -- pro tohle tvrzení bych potřeboval zdroje, protože s ním naprosto nesouhlasím. Vždyť už samotná idea zničení státu Izrael je náboženská.

0/0
30.7.2014 17:57

V14á38c14l92a13v 66K75r34á28l 4653165732244

Idea zničení státu Israel není náboženská. Israel je jedinou demokratickou zemí v regionu. Tento fakt jeho sousedům vadí né kvůli náboženství ale kvůli strachu, že by Israel mohl být příkladem. To je oč tu běží. Israel neblokuje žádné humanitární dodávky. To je jen protiizraelská propaganda a neříkám že vaše. Je to rozšířená lež. Procházejí kontrolou ale uvědomte si, že i dnes, kdy zuří boje, na hranice přijíždějí kamiony s pomoci a ta je vpouštěna do Gazy. Nezlobte se, ale na to abychom tu dávali odkazy, na to není dostatek místa. Ale přece není takový problém si je nalézt. Pokud vládnete angličtinou, pak chutě do toho. Jen nespoléhejte na wikipedii.

+1/0
30.7.2014 18:17

V53á98c87l22a64v 52K35r42á16l 4493695752864

A jen dodávám, vaše slova že :Tunely míří do Gazy ze všech stran, nějak extrémně bych egyptskou stranu neobviňoval.. jsou omylem, protože Gaza sousedí pouze s Israelem a Egyptem. Takže žádné všechny strany.

0/0
30.7.2014 18:23

J98i47ř58í 22K82i38n15d50l 2428247423707

Pane Chlume, Egypt, je jediný muslimský stát, který uznal existenci státu Izrael. Izrael vrátil po podepsání smlouvy Egyptu Sinajský poloostrov.  V důsledku podepsání této smlouvy a mírové smlouvy je Egypt, který ač muslimský, spolupracuje i v současné době s Izraelem. Egypt uzavřel hranice z důvodu, aby zabránil pašování zbraní do Gazy a dále ničí tunely, které vedou do Egypta. Je naprostá lež, že Izrael brání přísnu humantirání pomoci do Gazy. Ano Izrael podporuje USA, protože by vojensky se nedokázal ubránit. Stejně tak milirady dolarů proudí do Gazy jako humanitární pomoc  z USA, EU, a Arabských států. Tragedii je že tato pomoc končí v rukách Hamsau a Fatahu. Jejich členové jsou  jedni z nejbohatších lidí. Další část končí jako nákup zbraní. To, co jsem o o dodávkách eektřiny a vody do Gazy uvedl jsou věci běžně známé a nemám důvod si je vymýšlet. Konflikt by byl ukončen, kdyby Gaza stejně jako Egypt uznala právo na existenci státu Izrael, podpesala mírovou smlouvu a dohodla se na společných hranic a to odmítá udělat.

+1/0
30.7.2014 18:20

J48a35r76a 83R49a63n49k 1531866179131

Predstavte si, ze takovy Hong Kong neni o moc vetsi, nez Gaza strip, presto v tomto mravenisti lide chodi do prace a snazi se zit vic nez kultivovane. Ta snaha nikdy v Gaze nebyla, od zacatku se spolehali na mezinarodni pomoc, panove sedeli v cajovnach a jedine, cemu se venovali, byla vystavba nespocetnych tunelu a vyuce nenavisti od malicka:-/ Spousta krestanu i muslimu z Gazy jzije v Izraeli a pracuje. Klid bude, az Hamaz prestane s vystavbou tunelu a penize poskytovane OSN pouzije na vystavbu domu, nemocnic a skol.

+1/0
30.7.2014 18:15

J29i26ř88í 91Ř58e40z70n31í63k 7334365798759

Přece  jenom bych zdůraznil povinnost Knessetu vyhlásit státní hranice Izraele v souladu s Plánem OSN na rozdělení Palestiny z r. 1947, návrat arabských uprchlíků (tím by se řešil problém Gazy) do původních sídel, kde bydleli oni, nebo jejich předkové) a v případě, že na území, která byla získaná válkou, nebude používána síla během pěti let, nebo i více, tak se mohou pak stát součástí Státu PALESTINA.

A okamžitě nabídnout Státu Palestina reciproční uznání.

0/−3
30.7.2014 17:16
Foto

M85a68r53t33i44n 18P13e65š73e79k 7931138984655

Povinnost Knessetu je zastupovat občany Izraele.

+3/0
30.7.2014 17:32

J32i10ř15í 35Ř42e22z40n55í92k 7654485238909

No právě, praktická a důsledná realizace principu výměny území za mír je v bytostném zájmu občanů Izraele.

0/0
30.7.2014 18:02
Foto

M11a52r21t16i25n 97P95e18š62e94k 7941308514975

I těch co na tom území žijí?

+1/0
30.7.2014 18:04

J10i62ř52í 19Ř96e54z41n15í98k 7634275108469

V podstatě platí, že tam mohou zůstat, protože většinou ta jejich sídla se nekryjí s těmi arabskými. Byly nově založeny na jiných místech.

0/0
30.7.2014 18:08
Foto

M62a55r22t60i66n 94P94e21š63e30k 7681878874105

Takže podle vás má Izrael dát palestinské samosprávě část svého území a obyvatel, tak hloupou vládu co by toto dobrovolně udělala, bych chtěl vidět.

Vy si opravdu myslíte, že by je Palestinci jen tak přijali.

0/0
30.7.2014 18:16

J68i23ř46í 20Ř40e21z70n42í55k 7394225398259

Svého nikoliv.

A ti obyvatelé se tam nastěhvali s tím, že jsou mimo mezinárodně vymezeném území pro Stát Izrael.

0/0
30.7.2014 20:49
Foto

M45a69r46t22i52n 97P96e58š54e17k 7821448624565

Ne podle rezoluce č. 242.

0/0
30.7.2014 21:04

J12i87ř98í 32Ř50e19z66n40í45k 7844265178699

Ta ale nikde neřekla, že hranice, do nichž se majjí izraelské ozbrojené síly stáhnout, jsou považovany za mezinárodně uznané hranice. Nic takového z textu nevyplývá. Naopak po stažení těch okupačních sil měli se začít jednání o výměně území za mír.

0/0
31.7.2014 4:45

V34i91k23t66o30r 54Š65e79d74i93v82ý 8566451880126

A mír dodají ti, kteří už nějakých pětašedesát let hlásají likvidaci Izraele a už několikrát jej vojensky napadli? 

Záruku dá kdo? Třeba OSN, že.

Promiňte, opravdu si myslíte, že Židé chtějí spáchat sebevraždu???

+1/0
30.7.2014 19:01

J19i67ř39í 37Ř94e58z23n39í66k 7404895888159

Nebude mír, nebude území pro Stát Palestinu a Palestince. Napřed mír po dobu pěti deseti let, pak teprve mohou nějaké území získat.

0/0
30.7.2014 20:51
Foto

M78a38r10t36i35n 90P36e34š62e93k 7251238184905

Pak je, ale reálnější, aby to bylo na základě rezoluce č. 242, jak to bylo na dohodách z Osla.

0/0
30.7.2014 21:08

V32i23k15t48o92r 73Š76e38d36i26v85ý 8786741750776

Pět - deset let? Arabové? 

Vždyť bez odpálení rakety nevydrží ani pět - deset dní (a v těchto dnech je odpalují co pár minut.)

0/0
30.7.2014 22:31

J82i98ř89í 64Ř75e73z95n64í81k 7294195978749

Nebude-li mír, nebude území pro Palestince. A právo na domov pro vysídlené Araby atd.

Bude-li mír, pak klidně Palestinci a Izraelci mohouu žit dokonce v jednom státě.

Zjednodušeně řečeno, každá odpálená raketa se stane překážkou získání majetku a vlasti pro Palestince. V tom tkví zásadní figl toho mého návrhu.

0/0
31.7.2014 4:52



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.