Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48l46e87š 61B80r80i66c79h50t91a 6738117613737

Hromada defetismu. Jsme v situaci hospodského, který odmítá alkoholikům odemknout dveře hospody po zavíračce. Je jen potřeba jasně říct "Zavřeno. Běžte si někam jinam!" Pak je na nich, zda zůstanou doma nebo budou hledat jiný podnik, kde jim nalejou. Cedule "Výborná kuchyně. Jídlo a pití dnes zdarma" je přece v takové chvíli známkou debility. V takovéto situaci by bylo poučné převážet uprchlíky kupříkladu do Mexika, odkud budou chtít pokračovat do další "země zaslíbené". Následující reakce zatím poučujících USA by nám možná přišla velmi humorná. Jedinou cestou řešení situace je prostě striktní oznámení K NÁM NE!. Nestojíme o vznik Eurábie. Antarktábie je přece taky varianta, chtějí-li nezodpovědní "uprchlíci" pro sebe nový prostor. Přístupem hromadného vítání se za pár let po invazi kobylek dočkáme třeba invaze tučňáků.

+2/0
21.10.2015 17:20
Foto

S15e96b81a14s91t77i65a79n 32C12h18u63m 3906171220362

Pane Brichta, velmi pravděpodobně se stejně nějaké zdi stavět budou, o melodramatické hrdinství posledních center civilizace Evropa nepřijde.

Každá cihla nebo drát, který kolem sebe Evropa teď postaví nebo napne, se v dalších letech přetaví ve zbraně a organizovanou nenávist z obou stran.

V tu chvíli už nejen, že nebude čím bojovat, ale už ani nebude proč bojovat.

Pokud si článek pořádně přečtete, určitě si všimnete že nevyzývám k poraženectví - jen říkám, že bojovat bude potřeba tam, kde je nějaký skutečný nepřítel. Uprchlíci nejsou nepřítel, ale pozadí a první oběti této začínající války. Jde o střet civilizace s fyzikou, protože (jak neustále opakuji) uprchlíci nejsou náš největší problém a určitě se s nimi dokážeme vyrovnat rychle a lidsky.

0/0
22.10.2015 0:47

A32l56e59š 13B95r91i92c92h14t72a 6308547953717

Já tyhle iluze už ztratil. Vezměte si Ankaru. Dva idioti a stovka mrtvých. Až to bude příště někde u nás a mezi těmi mrtvými někdo z vaší rodiny, asi změníte názor. V rámci euroamerické politiky jde jen o prachy skupinky jednotlivců, kterým je jedno koho všeho to spláchne, protože oni budou někde v bezpečí třeba na vlastním ostrůvku kdekoliv na světě. Naše jediná šance je bojovat s tím už nyní, protože kulturní a společenská asimilace je nemožná, jedině naše islamizace. Mně už to díky věku může být skoro jedno, ale mým dětem bych to jako třicátníkům nepřál. Radši umřu někde na barikádě než abych se na to musel dívat.

+1/0
22.10.2015 6:38
Foto

S28e19b84a61s22t58i67a62n 78C22h51u82m 3656641590712

Pokud myslíte strach z extremistů a případných útoků, samozřejmě ho cítím velmi silně. Bojím se, protože nás čeká kontakt rozdílných kultur - ale to neznamená, že jednu z nich potřebuji démonizovat.

Obrovské rozdíly v kvalitě života jsou prostě poznat a bude těžké je překonat. Uprchlíci jsou přírodní katastrofa s lidskou tváří, nemám jim to za zlé ale zároveň se úplně neženu do snahy nějak si jich sem přivést co nejvíc. Je nutné jim pomoci, co nejvíc můžeme, ale to neznamená dělat z nich Evropany.

Islamizace se nebojím,. pokud se nám podaří vyrovnat se s vlastní iracionalitou a náboženským dědictvím (zbytky podivných verzí křesťanství), nebude problém postavit se smysluplně k jiným.

0/0
22.10.2015 9:36

A27l74e71š 37B64r50i53c12h69t19a 6158877203867

My se vlastně shodneme. Pomoc ano, ale především na jejich území a nikoliv ve vlastním domově, odkud by nás nakonec vyhnali. Náboženské rozdíly jsou mi fuk, pokud nejde o fanatismus a jediný problém spatřuji v kulturní a společenské rozdílnosti, kterou by příchozí měli změnit, když přichází do jiného prostředí, což oni nejsou ochotni akceptovat.

0/0
23.10.2015 11:14
Foto

S15e44b34a36s39t88i53a15n 55C10h77u64m 3936791900532

Taky myslím, že se v zásadních otázkách shodneme. Co se týče kontaktu kultur, na jednu stanu se naše (i jejich) kultura tak jako tak rozpadá - nebál bych se nějakého velkého střetu nebo snad toho, že by nás nějak převálcovali.

Spíš mám obavy, že průvodní bolesti rozpadu naší vlastní kultury budeme dávat za vinu příchozím lidem, i když to třeba nebude z většiny způsobeno jejich příchodem (ten bude jen další důvod k už tak probíhajícímu rozkladu).

0/0
23.10.2015 15:39

J19a36r38o54s10l13a78v 33D43u63n68d41a 1593512496620

To by mně vážně zajímalo, co je to "střet civilizace s fyzikou"

0/0
22.10.2015 7:26
Foto

S73e67b34a46s48t41i37a29n 82C72h69u26m 3376861840582

Podívejte se na můj minulý článek, pane Dunda - myslím tím hlavně globální oteplování a nedostatek zdrojů. To jsou fyzikální omezení civilizace. Proti tomu jsou uprchlíci jen další lidé v nesnázích.

0/0
22.10.2015 9:32

J31a78n 64H94o60f81í42r14e40k 3557131951357

http://haiku-etc.bloger.cz/FEJETONY/SKOLA-HROU

0/0
21.10.2015 17:04

B84o73r94i58s 37P12o29u21z65a17r 5708948105357

Tohle je ryzí fatalismus.

Musíme si uvědomit,že nemáme prostředky na to,abychom řešili problémy ve všech možných koutech světa.Musíme si ovšem věřit,že máme prostředky na nekompromisní ochranu svých hranic,svého území a své kultury ...

Tvrdost,nekompromisnost a odhodlání jsou totiž jediné argumenty,kterým intrudeři rozumí ... Teď už stačí jenom společně říci - budeme tvrdí,nekompromisní a odhodlaní ...

+7/0
21.10.2015 14:50
Foto

S27e39b19a16s15t76i83a81n 37C72h84u66m 3226851910422

Souhlasím - nemáme prostředky ani na pomoc v rozpadajících se společnostech, ale ani na obranu svého vlastního území.

Pokud my řekneme, že budeme tvrdí a nekompromisní a odhodlaní, uvědomujete si, komu to říkáme? Neozbrojeným a vyděšeným lidem (mezi kterými se může skrývat kdokoliv, to uznávám že je hrozivá představa), kteří s sebou berou malé děti a staré lidi.

Před čím utíkají? Co očekávají? A kdo přijde po nich, pokud jim nepomůžeme?

0/0
22.10.2015 0:50

R17u84d34o32l56f 87S94t30a78r58y 6818397208

Co mate porad s tema migrantama? Dat jim na cestu par ceskych kolacu a ukazat jim cestu do Nemecka. Kdo chce kam, pomozme mu tam.

0/0
21.10.2015 14:12
Foto

S23e56b34a64s80t16i85a11n 45C95h89u57m 3116901670842

Německo se už dnes blíží určitému stavu nasycení a trapného nicnedělání. Je jen otázka času, kdy přijdou lidé pro které je dokonce i ČR nebe na Zemi.

0/0
22.10.2015 17:27

J51a45n 16S34e72m74i63k 4204757122699

Mate spatnou premisu:

Shrnutí uprchlické krize je tedy jednoduché: "Ti lidé prostě přijdou - bez ohledu na to, jak jim cestu znepříjemníme." 

pokud by EU prijala pravidlo ze Azyl se prideluje a vyrizuje jen mimo uzemi EU, je po problemu.

Ten kdo prijde na uzemi EU nelegalne bez predem vyrizeneho azylu nema na azyl po prichodu narok a jeho budoucnost je jen okamzita deportace.

V pripade ze neni mozne provest okamzitou deportaci z jakehokoli duvodu, migrant cekajici na deportaci by byl odeslan do detencnicho centra mimo vlastni uzemi EU (zamorska uzemi statu EU nebo smluvne nasmlouvane tabory ve tretich zemich ktere by EU financovala,spravovala  a platila 'najem' domaci vlade)  

Toto by na 100% odradilo vsechny ekonomicke migranty. A dalo by relanym bezencum moznost prijit do EU s azylovim vizem civilizovanou cestou bez toho aby utratili XY eur a XY jich po ceste zahynulo.

Jsou reseni, pokud by byla v EU politicka vule

0/0
21.10.2015 14:07
Foto

S51e23b85a36s27t11i52a26n 59C37h41u56m 3146841550152

Pane Semik, navrhovaný model by fungoval v nějakých stovkách, maximálně tisících lidí... Ale už teď jsme přehlcení a to ještě putování vlastně ani nezačalo.

Neumíme rozhodnout, kdo je ekonomický a kdo konfliktový nebo politický nebo klimatický migrant, až tak zoufale jsme nepřipravení a až tak moc situaci nechápeme.

Z takové výchozí situace skutečně nemůžu brát vážně návrhy na nějaký nový azylový systém, který by platil pro celou EU...

0/0
22.10.2015 0:53

V48l38a42d97i86m14í62r 92M17o46t32l 1841493812702

Tento článek je diagnozou ve smyslu " celostní mediciny" velkého zdravotního problému světa. Správně určenou diagnozou ! Problém jsme dlouho přehlíželi a nepřipravovali se na jeho řešení. To je samozřejmě věcí   politiků, kteří se však zabývají jen našimi vnitřními problémy státními a unijními.

Jsem zastáncem zastavení dnešní migrantské tsunami za každou cenu, ale cítím, že je to řešení jen krátkodobého dopadu.Podpořím  každý konkrétní plán nabízející něco jiného než ploty nebo zase bezbřehý humanizmus.

+2/0
21.10.2015 13:54

P54e15t14r 25O59l32i20v62a 1406109483502

Článek se tváří velice fundovaně, ale razí určitá propagandistická hesla o tom, jací bychom měli být. Autor je zjevně nakažen virem solidarity, jinak si jeho obavy neumím vysvětlit.

Lidé za zdmi se přece dají demoralizovat a odstrašit růzmanitými způsoby. Například v historii se mnohokrát osvědčilo velice oblíbené nabodávání hlav nepřátel na kůly před branami pevnosti.

Je jenom na nás, jestli ve vlastním zájmu najdeme odvahu se "ušpinit" krutostí, anebo pojdeme na epidemii solidarity.

+4/0
21.10.2015 13:23

P35e23t13r 58O29l86i28v57a 1706469693702

rozmanitými

0/0
21.10.2015 13:24
Foto

S63e19b32a43s20t63i29a41n 19C55h70u12m 3986801390552

Pane Oliva, podivné morální spektrum stavěné na porovnávání "nemoci solidarity VS zdravé dávky krutosti" je pro mě naprosto nepřijatelné.

Pokud mluvíte o násilí, považuji ho podobně jako pomoc za nástroj určitého cíle, který má hodnotu sám o sobě - jde o to, jaký cil si nastolíme.

Pokud bude naším cílem za každou cenu udržet při životě něco, co se bude alespoň trochu tvářit jako naše vlastní kultura a způsob života, povede to k izolaci a eskalaci na obou stranách. To znamená v podstatě nekonečný konflikt.

A ať už postavíte jakékoliv zdi, aby vám tento konflikt ulehčily, budou nakonec překonány a situace bude nesčetněkrát horší, než pokud bychom je vůbec stavět nezkoušeli a místo toho šli řešit skutečné zárodky problémů, což je rozklad společností vlivem různých krizí... Které se nás samozřejmě týkají také, takže se nabízí jedinečná možnost vytvořit si určitou nárazníkovou zónu a naučit se, jak se na krize připravit ještě dřív, než dopadnou na naše hlavy v Evropě.

0/0
22.10.2015 17:31

J26a28r78o67s86l65a22v 66P92l43a72c65h62e62t22k83a 7676446536949

Uf. Tak takovou snusku blabolu uz jsem dlouho necetl. Nejak jsem v tom nenasel, proc by nas odmitnuti melo zabit? Ze si myslite, ze to je nase kulturni smrt(?). Vite, ja radsi budu(podle vas) kulturne mrtvy, ale fyzicky zivy.

+3/−1
21.10.2015 12:40
Foto

S23e86b29a30s45t28i19a26n 67C42h56u30m 3156881120532

Odmítnutí nás zabije, protože každý kilometzr zdi se bude za dvacet let rovnat jednomu tisíci ozbrojených lidí, kteří nám nic nedluží a jejich rodina potřebuje jíst.

0/0
21.10.2015 13:32

J28u90l13i76u52s 20H75u26r30k55a 9758555910573

:D Tak v tom pripade je potrebne neminat peniaze na uprchlikov a solidaritu, ale zbrojit. Ak nam uz naozaj ide o kejhak, ako nas strasite, tak sa na to musime pripravit. Preto odteraz ziadni uprchlici a usetrene zdroje cpat do technolgii a zbrani

+2/0
21.10.2015 13:50
Foto

S27e40b46a84s60t13i40a58n 47C50h46u12m 3506351100262

Tam bohužel narazíme na obrovskou náročnost takového projektu a jeho několikanásobné děsivé následky. Myslíte si, že budeme mít zdroje a příležitosti na zbrojení a obranu?

0/0
22.10.2015 0:55

J44a56n 73S20e39m49i53k 4504277692769

jako ze kdyz evropa prijme -dejme tomu- 20 milionu migrantu dnes-  tak ti nas ochrani pred tou 1.5 miliardou lidi co ziji v Africe, na blizkem vychode az po Pakistan za 2 dolary denne a porad za tou zdi tak jako tak zustanou??

Asi nejste moc silny v matematice

0/0
21.10.2015 14:21
Foto

S52e13b25a71s43t69i74a83n 39C88h68u13m 3516501860412

Nejsem si jistý, kdo má problémy v matematice. Přijmout dvacet milionů lidí dnes s dnešním přístupem v podstatě nic nezmění, musí se okamžitě pracovat na jejich dalším zapojení do prací a bojů mimo Evropu.

Nejde tedy jen o nějaké zpracování lidí na území Evropy, to je jen první krok - nejde o "ochranu", ale o obranu útokem předem. Pohnout se směrem do světa, stavět a rozbíjet jak je potřeba podle skutečných potřeb a skutečné situace, ne podle zájmů korporací a národů.

Tak jako tak do té oblasti budeme muset jednoho dne v budoucnu jít a něco s ní udělat. Teď je ještě šance, aby za ty země a kultury krváceli a pracovali jejich občané, což bychom jim měli umožnit.

0/0
22.10.2015 9:40

M65i36l16a17n 34S90t29e39h40l98í28k 7460869903921

"Ti lidé prostě přijdou - bez ohledu na to, jak jim cestu znepříjemníme."  8-o

 

Co je to za poraženecké řeči ? Když to budeme brát tak jako vy, tak přijdou. Pokud se proti živelnému přijímání uprchlíků postavíme, tak jich přijde jen tolik, kolik my budeme chtít. :-/

+7/−1
21.10.2015 12:40
Foto

S43e42b43a63s15t43i34a73n 68C80h59u25m 3866551870692

Pane Stehlík, kdyby to fungovalo tak, že si umíme nastavit kolik lidí k nám má přijít, byl by to ideální stav - ale odtržený od skutečností v zemích původu uprchlíků, kde se situace zhoršuje nepředvídatelně a chaoticky, tudíž nelze náš přijímací (nebo odmítací) systém stavět na neznámech jako je zemědělství ovlivněné globálním oteplováním, obrovská sucha a hladomory... Nemluvě o náboženských konfliktech a politickém soupeření o zbytky moci.

Přijde tolik lidí, že nakonec stejně přijdou, to je význam "ti lidé prostě přijdou"... jde o jejich kvantitu, zatímco se bavíme o jejich kvalitě (pseudopokusy o kulturní soudy a podobně, z hlediska většinově křesťanské civilizace naprosto zcestné a pokrytecké).

+1/−1
21.10.2015 13:36

J68u88l61i21u84s 90H63u68r27k22a 9958425130703

nepridu, ked to nebudeme chciet a nieco preto neurobime. Vy vsak robite presny opak. Hanbite saRv

+1/0
21.10.2015 13:51
Foto

S55e47b51a96s75t68i18a17n 32C35h32u12m 3416481530402

Pane Hurka, styďte se s prominutím vy - jak za otevření otázky nějakého studu nebo snad viny, tak i za bezpředmětný komentář.

Kdo "nebude chtít" aby ti lidé přišli? Vy a jak velká část společnosti? 50%? 80%? Postavíte zdi a budete čekat, až se je někdo pokusí prolomit? Zkuste váš návrh blíže popsat, zdá se mi že neberete v potaz kolik lidí se k nám tak jako tak, se zdmi i bez nich, bude pokoušet dostat...

0/0
22.10.2015 17:25

K13a52r84e21l 58S76t97r38ž80a58n51o78v94s87k30ý 1378415655

Ono by to nebylo tak zlé, kdyby se vše dělo organizovaně. Na uprchlíky zatím máme jediný požadavek, aby se při příchodu do Unie zaregistrovali. Pak bychom věděli, kdo jsou, kolik jim je let, jaký je jejich zdravotní stav, co umí, co dělali atd. Zároveň víme, co které evropské země potřebují. Někde to jsou řemeslníci, jinde obyčejní dělníci, jinde lékaři, řidiči. S tím už by se pak dalo pracovat, ale to uprchlíci odmítají. Registrovat se nechává minimum z nich, ostatní se valí jako smyslů zbavení do Německa. Dočasným řešením by bylo zvýhodnit ty, co se registrovali, protože to je první signál toho, že dodržují zákony.

+2/0
21.10.2015 11:46
Foto

S20e13b77a45s57t21i10a60n 80C39h85u62m 3876311290732

To je určitě jeden z prvních kroků, pane Stržanovský. Motivovat k registraci a k podání informací, pak k zapojení do ekonomik.

Bohužel jde z mého pohledu o nepřipravenost Evropy, nikoliv o neochotu uprchlíků - v Německu chybí právní a administrativní úředníci, v současnosti je celý systém určený pro zpracování uprchlíků přetížený a nedokáže rozlišit ekonomického uprchlíka od oportunistických, politických nebo klimatických.

Pro mě osobně je tahle nepřipravenost a chaotičnost ukázkou, že současné instituce nemají šanci příval vydržet. I kdybychom začali stavět zdi, je na to prostě pozdě, bylo by to jako stavět za obrovské peníze a rizika předem protrhnutou hráz.

+2/0
21.10.2015 11:53

J80u92l89i27u58s 96H69u52r67k93a 9208665370373

nic nie je pozde, pozrite sa na Madarov. Predom pretrhnuta hraz je len vo vasej mysli, vola sa to inak predposratost

0/0
21.10.2015 13:52

B47o11r73i98s 82P43o36u34z16a36r 5988578265277

No - pan Sebastian je antropolog - zřejmě sociální,předpokládám že absolvoval i pár seminářů nějakého multi-kulti enviromentalismu,zřejmě zachránil nějakou žábu či motýla před bagrem a asi strávil i nějakou hodinku přivázanej řetízkem k nějakému stromu na Šumavě ...Rád bych ho upozornil,že tato doba srandiček je nenávratně pryč. Teď nastává boj.Při boji se bojuje - nejprve je to takové zdánlivě gentlemanské oklepávání - jen do první krve - pak se bude bojovat vším,co je po ruce ... prostě buďto my,nebo oni ...

+1/0
21.10.2015 15:14
Foto

S98e93b95a62s57t74i23a48n 44C51h47u60m 3156181910882

Vás odhad mých aktivit se dost míjí, pane Pouzar. Rád bych také upozornil, že v článku vyzývám k velmi intenzivnímu druhu boje, kombinujícího velké inženýrské a humanitární snahy s vojenskými a sociálními. Myslím si, že příval lidí bude tak mohutný, že jen jeden způsob řešení není možný. Stejně, jako obránci národa vyzývají k intenzivnímu a mohutnému zbrojení zbrojení, měli by do stejné míry vyzývat k zajištění potravy a vody, přístřeší, léků, vzdělání a vybavení. Stejně jako se pacifisté a idealisté vyhýbají zbraním, vyhýbají se nacionalisté lékům - proto jsou oba přístupy nesmyslně krátkozraké. Z vašeho příspěvku mám pocit, že podceňujete rozsáhlost uprchlické krize (a zároveň nevidíte, že je jen první z mnoha velkých katastrof, které se k nám nezadržitelně blíží).

0/0
22.10.2015 17:22
Foto

S27e89b92a52s11t48i60a24n 32C46h39u53m 3676821900592

Pane Hurka, bavíme se tady o nějaké první vlně lidí, která je v pohybu kvůli suchu, politice a ekonomice. Dalších vln bude tolik, že hráze prostě nebudou stačit - navrhuji v této metafoře jít a dostat se až k prameni řeky.

0/0
22.10.2015 17:51
Foto

K49a52r35e67l 98B24o14h79á61č33e62k 1381577456824

Už ten nadpis je velmi výstižný a říká něco, co já od začátku :)R^ 

že řešení problému bude doprovázet spousta chyb a spousta vyhrocených emocí i vyhrocených reálných situací, už je také dávno zřejmé...ale ploty faktické, ani ploty rétorické, politické a právní...nemají šanci uspět vůbec...

+2/−5
21.10.2015 11:32

J31a26r24m47i81l66a 33V73a97v55r44o47c34h37o83v93á 8768675566100

?8-o?Rv

0/0
21.10.2015 11:02

D65á64š66a 30S27t75á88r72k49o24v97á 5841730118

Váš článek zní velmi rozumně. Jste opravdu přesvědčený, že se přijatí uprchlíci budou chtít vracet?

0/0
21.10.2015 0:43
Foto

S56e32b50a68s53t77i82a29n 60C69h53u78m 3656541330492

Díky mockrát za příjemný komentář a skvělou otázku, paní Stárková.

Moc rád bych vám nějak odpověděl, ale bohužel je na to ještě příliš brzy. Nejdříve musíme lidem tu šanci dát, pak uvidíme. Je v našem zájmu jim co nejvíce ulehčit a důstojně zařídit cestu sem a pak i cestu zpět - což bude obnášet obrovský objem práce a nebezpečí pro všechny zúčastněné.

Co se mého přesvědčení a pocitu týče, mám pocit že mnozí z těchto lidí mají tak silnou vazbu k domovu, že by se nejraději ani nestěhovali. A už teď se najdou mezi uprchlíky ti, kdo jdou do Evropy hlavně skrýt svou rodinu a pak jdou zase zpět do bojů doma.

Evropa bude muset do WANA(T) zasáhnout dříve nebo později, je lepší pokud tam půjdeme v doprovodu už odhodlaných lidí, i když jich třeba ze začátku nebude mnoho.

0/−1
21.10.2015 11:49

V67á61c88l87a81v 65Š61o56b26r 5633892437110

A já vám řeknu jen tohle:

Nikdy za žádných okolností do svého života nepřijmu žádnou "cizí" kulturu. Nikdy za žádných okolností d osvého života nepřijmu jakékoliv náboženství. A nikdy za žádných okolností nebudu svůj život jakkoliv přizpůsobovat nějaké víře jiných lidí.

Moje svoboda (to jak si jí já pro sebe definuji) a životní úroveň jsou nepřekročitelné věci. Nehodlám dělat žádné ústupky ze svého způsobu života, a nehodlám se dělit o žádné ekonomické zdroje s kýmkoliv. 

To raději válku na život a na smrt.

Ať si sem upchlík klidně přijde - ale vyžaduji aby uživil sám sebe (a nebo pošel hlady - nemíá nárok požadovat po komkoliv aby se s ním dělil) a absolutně nijak neomezoval můj způsob života v sebemenší míře.

Uprchlíky mají dostat toto ultimátum a pokud ho nepřijmou ať si hledají místo někde jinde. Žádné kompromisy, žádné jednání a žádné debaty. Své svobody se kvůli jiným lidem nevzdám ani částečně. Svoboda je věc za kterou stojí za to umírat, jednoznačně stojí za to za ní zabíjet. Ostatně to už si ujasnil i George Washington a měl pravdu.

O svobodě se nediskutuje, za tu se válčí.

+21/−2
20.10.2015 21:20

V57á40c45l62a60v 36Š37o70b35r 5983122327810

a co se Turecka týká... Turecko je nepřítel Evropy který již 40 let okupuje území momentálně členského státu Evropské Unie.

zcela odmítá splnit rezoluci OSN o tom že se z něj má stáhnout (S poznámkou že považuje za nepřijatelný dle mne zcela oprávněný požadavek Kyperské vlády aby odsunulo všechny Turky kteří na ostrov přibyli od roku 1974. 

Kypr je - zcela oprávněně - nechce prijmout ani za občany, ani do svých sociálních a penzijních systému do kterých nijak nepřispívali.

Stejně tak my bychom neměli uprchlíků dávat žádné peníze ze "sociálnícho" dokud si to nenapracují. (A že neumí jazyk a nemají znalosti to je jejich problém) 

"Kdo nepracuje, ať nejí." Tohle dostalo Evropu na vrchol a to by měla prosazovat vůči všem.

+11/−1
20.10.2015 21:43
Foto

S44e16b59a73s95t33i27a25n 74C40h32u83m 3226731660882

O víru nejde, pane Šobr. Pokud byste svá slova dodržoval, jak byste vůbec dokázal žít v naší pokrytecky křesťanské společnosti? Kdy jste naposledy pomáhal se sekularizací společnosti, případně se pokoušel nějak podpořit snahy o nastolení racionálnějšího přístupu ke vztahu círvkí a státu?

A co se kultury týče, jste si jist že chápete, co to slovo znamená? Zdá se mi totiž, že mluvíte především o tradicích a zvycích, o nějaké setrvačnosti toho, "jak se věci mají". Myslíte si, že velkým osobnostem naší historie, které považujeme za státotvorné a následovánívhodné vzory, šlo nějak výrazně o zachování kultury v takovém významu?  Uvědomujete si, jak moc se naše kultura rozpadla během posledních 100, 50, 20 a 5 let? Jaký dopad na ni měly mezinárodní vlivy, ať už tržní nebo politické? Jak ji neustále rozmnělňují nové sociotechnologické fenomény? Co vlastně obhajujete?

Pokud se nehodláte dělit o své ekonomické zdroje, to je vaše svobodné rozhodnutí - označte si ale prosím velmi pečlivě, co je vaše a jak hodláte naložit s kýmkoliv, kdo se pokusí se vašich ekonomických zdrojů zmocnit. Kde uděláte hranici mezi svými zdroji a zdroji "někoho jiného" by mě velmi zajímalo.

Zkuste také dát zoufalým a zničeným lidem na útěku před katastrofou nějaké "ultimátum"... prvních pár tisíc, kteří přišli s nadějí a pod tlakem, se určitě obrátí a pokusí se najít pomoc jinde. Budeme mít na několik měsíců klid... ale kdo přijde potom?

Za svobodu stojí za to umírat a stojí za to za ni zabíjet - pokud vezmu tuto vaši zjednodušující formulaci problému vážně, pak navrhuji pečlivě vybrat, kdo/kde/kdy má umírat a zabíjet. S tím by ostatně souhlasil i vojensky a ekonomicky velmi zdatně uvažující G. Washington. Určitě by vám řekl, že uprchlíci jsou jen první z mnoha katastrof a na rozdíl od těch dalších, které se blíží, má tato alespoň lidskou tvář a lidské potřeby.

0/0
22.10.2015 17:41

J22o36s24e92f 85H59e21n22d43r12i93c96h 8220954366891

Odhoďme ideály, čert je vzal, stejně jsou jen výmyslem pomatenců. Braňme naše životy a životy našich dětí a vnoučat. Nedovolme aby se tady usadili lidé, kteří sem nepatří, nepatří sem ničím!!! Nejsou schopni se adaptovat na podmínky, ve kterých naše civilizace žije. Zažeňme je zpátky, prostředků má bílá rasa dost a dost. Je to je jen o ochotě a chuti tu situaci vyřešit rázně. Jak já, obyčejný člověk, můžu za to, co tam ti bohatí způsobili, jak já jsem mohl ovlivnit jednání Amerických prezidentů, kdo z nás se mohl postavit způsobům politiků z Francie, Anglie, Německa? Nic pro ně neznamenáme, jsme jen obtížný hmyz a oni se ho zbaví, protože už někdy moc kouše. Nejhorší je ta bezmoc, to že se jen můžeme koukat jak oni vyvádí a připravují peklo na zemi pro následující generace. Najde se někdo kdo řekne: dejte nám zbraně!! Najde se někdo kdo postaví flotilu ve Středozemním moři a pošle to co sem míří zpátky? Najde se někdo, kdo vytvoří společné vojenské jednotky, které je poženou zpátky po zemi? Nevím a moje obavy pořád rostou. A pan autor už předem ví, že náš život bude bídnější a bídnější.

+15/−1
20.10.2015 20:23
Foto

S85e59b82a27s49t65i89a92n 20C83h42u64m 3156401750232

Pane Hendrich, dovolte mi pokusit se lépe vysvětlit můj přístup k věci: Místo slepého stavění zdí proti uprchlíkům (nebo slepé sebeobětavé pomoci uprchlíkům) navrhuji je co nejrychleji přijmout, co nejlépe se o ně postarat a co nejvíce jim pomoci vrátit se zpět. Musíme jít daleko mimo Evropu, daleko do složitých problémů celé planety, pokud chceme přežít.

Chcete bránit své děti tak, že jim dáte zbraň a řeknete jim "teď budeš dalších dvacet let platit a krvácet za to, abys mohl žít alespoň trochu tak, jak jsme žili my kdysi..."

Já navrhuji bránit naše děti tak, že jim budu moci říct "nenechali jsme desítky milionů lidí umřít, pomohli jsme jim jak nejlépe to šlo, bojovali jsme a pracovali za jejich návrat domů a pokusili jsme se připravit na další velké krize budoucnosti, jako je globální oteplování, nedostatek zdrojů a další a další..."

0/0
22.10.2015 17:46

J62a13n 46P85a75l18l88a57s 3564483600627

Dobrý večer, díky za nový pohled, je nad čím přemýšlet. Ale podle mě Váš článek vyznívá intelektuálně fatalisticky. Obávám se, že nakonec poteče krev. Čím později, tím víc. Máme to v genech.

A pro jistotu dodám, že pokud se toho dožiju, určitě nepocítím zadostiučinění, že jsem měl pravdu.

+5/0
20.10.2015 20:01

R30a32d27i62m 43B94i92t36t24n83e70r 6711703339984

Nesouhlasím ani s nadpisem, natož s obsahem.

+7/−1
20.10.2015 19:48
Foto

S74e74b78a56s38t71i28a82n 58C91h89u13m 3206511930682

Dobrá, díky za příspěvek.

0/0
21.10.2015 1:04

M92a27r38t40i88n60a 24M12o70u44d81r86á 7480293746249

Máte ten nadpis nějak divně. Minimálně bych to otočila, odmítnutí nás totiž nezabije.

Fascinují mě muži kapitulanti. Více takových a nepřežijeme snad ani zimu...

Smiřování se s tím, že "ti lidé přijdou" je nesmysl. Oni přicházejí, protože jim to umožňujeme, a to naprosto neuvěřitelným způsobem. Ještě docela nedávno by něco takového absolutně nebylo technicky možné. Prostě by se k nám nedostali, i kdyby se sebevíce snažili.

EU fatálně selhala a další řešení bude o to bolestivější, oč více migrantů ti zbabělci, kteří mohou situaci ovlivnit, do Evropy vpustí.

+26/−1
20.10.2015 18:54

V14á83c89l81a80v 68Š13o33b58r 5143432137500

https://www.youtube.com/watch?v=lvg7lRsCVJ8 z roku 1964...

těch "liberálních tolerantních" zrádců se vždycky našlo dost... raději si koupít "klid a mír" za cenu svobody... "Raději žít na kolenou než umřít ve stoje" či "lepší rudý než mrtvý".

Stejný appeasment se praktikoval před druhou světovou na stát a ideologii... dnes se aplikuje na "náboženství". 

Kompromisy a ústupky nejsou nic jiného než defétistická cesta do otroctví... postupné dávání hlavy do oprátky.

Co naopak potřbeujeme je se "kultuře" těch přicházejícíhc postavit a odmítnout jí se vším všudy. Stejně jako musíme odmítnout a netoleroat jejich způsob života a zvyky a za žádných okolností nepřipustit aby měli jakýkoliv vliv na naše životy.

+6/−2
20.10.2015 21:29

J15i88ř26í 72Z88a11p77l53e93t67a84l 2240638542664

Přesně tak, to, že jedním ze stěžejních sluníčkářských argumentů je taková vyložená lež jako "migranti sem přijdou, ať budeme dělat, co budeme dělat", jenom dokumentuje, jak tito lidé pro obhajobu svých názorů nedrží v ruce naprosto nic reálného.

+1/0
21.10.2015 17:04



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.